Zobacz więcej

Bestsellery

    Darmowa wysyłka

    Na terenie Polski przy zakupach za minimum 199zł

    JAK SIĘ ODŻYWIAĆ, ABY MIEĆ ZDROWE PAZNOKCIE

     
    Jak się odżywiać, aby mieć zdrowe paznokcie

     

    Często stosując odżywkę do paznokci uznajemy, ze dostarczyliśmy jej wszystkich niezbędnych substancji i przestajemy robić z nimi cokolwiek innego. Całkowicie przy tym zapominamy, aby spojrzeć na inne aspekty ich pielęgnacji. Dlatego warto przyjrzeć się również bardzo rzadko łączonymi ze sobą aspektami naszej pielęgnacji – zdrowiem paznokci a naszą dietą.

    Co paznokcie potrzebują do szczęścia

    Przede wszystkim, dobrze zbalansowana dieta zawiera wszystkie składniki, które są niezbędne dla naszych paznokci. Także, jeśli nie przeciążamy naszych paznokci ciężkim malowaniem i zmywaniem kilka razy dziennie oraz stosujemy odżywki, nie powinniśmy mieć z nimi problemów. Jeśli mimo to nasze paznokcie słabą a płytka często potrafi nam się złamać warto przyjrzeć się naszej diecie jako całości. Najlepiej wyeliminować nadmiar słodyczy, chipsy czy wszystkie dania smażone, tym bardziej na głębokim oleju. Nawet, jeśli wiele to nie zmieni dla twoich paznokci, reszta organizmu pewnie ci podziękuje a balans diety będzie łatwiejszy do zachowania. Zwiększyć należy również ilość świeżych i mrożonych warzyw. Najważniejszymi składnikami dla samych paznokci jest cynk, żelazo, krzem oraz duże ilości aminokwasów siarkowych – budują one cząsteczki kreatyny, która jest głównym składnikiem naszych paznokci. Również witamina E oraz kwasy omega-3 są wartościowymi dodatkami do diety.

    Składniki bogate w substancje potrzebne dla paznokci

    Najważniejszymi dla paznokci minerałami są żelazo, cynk oraz krzem. Najlepszym ich źródłem są otręby, pieczywo z ziarnami zbóż czy owoce morza. Dobrze pomyśleć również wzbogaceniu naszej diety w pietruszki, buraki oraz marchew. Warto także od czasu do czasu zamienić nasze ukochane ziemniaczki na miskę kaszy gryczanej, która również jest bogata w te minerały. Z owoców dobrze zjeść od czasu do czasu banana oraz różne orzechy, bogate w krzem. Aby uzupełnić żelazo dobrze zjeść kilka czerwonych owoców. Większość barwników roślinnych zabarwiających owoce na czerwono zawiera duże ilości żelaza. Również sałaty i otręby zbożowe będą bogate w ten pierwiastek. Drugim ważnym składnikiem są aminokwasy siarkowe. Najbogatsze w nie są jajka kurze oraz wątróbka. Dobrze również przerzucić się na większą ilość drobiu, jeśli chodzi o spożywane mięsa.

    Proste sposoby na szybkie wzbogacenie diety

    Prostym i szybkim sposobem na wzbogacenie diety jest chociażby herbatka ze skrzypu. Wypijając szklankę dziennie jesteśmy w stanie dostarczyć duże ilości minerałów oraz cennego dla nich krzemu. Również inne herbatki ziołowe dostarczają duże ilości minerałów jak herbata z pokrzywy, szałwii bogata w żelazo czy kozieradki. Dobrze również zjeść sobie kilka migdałów dziennie. Dzięki nim dostarczymy organizmowi selenu, cynku i żelaza w prostej i całkowicie naturalnej „pigułce”. Również inne orzechy są bogate w duże ilości minerałów. Dlatego warto zamiast miski chipów czy paczki ciasteczek jako przekąskę po obiedzie zjeść mała miskę orzechów.

    stat4u